כניסת מומחים רשומים

מדריך מומחים בתחום התפתחות אישית מקצועית ופיתוח עסקי

הוסף למועדפים |
מאמרים
| הרשמה למדריך | סדנאות | חיפוש מומחים | ראשי

אימון אישי>>

 

הכנה לתהליך אימון אישי או אימון עסקי

 

מה צריך לדעת לקראת כניסה לתהליך אימון אישי או אימון עסקי?

כמה טיפים שיעזרו לכם למצות את המקסימום מתהליך אימון אישי או עסקי.

 

  1. לדעת שאימון הוא תהליך - אין "הוקוס פוקוס" ואין תרופות פלא. צריך להכין סבלנות ונכונות להשקיע זמן ,עבודה ואנרגיה. בדיוק כמו ספורטאי שרוצה להגיע לאולימפיאדה, הוא שוכר מאמן שיעזור לו להתמקד ולפעול נכון, אך ברור לו שהוא זה שיזיע ואפילו כיפליים.
  2. זמן - לוודא שיש לכם זמן פנוי במשך השבוע בכדי לבצע משימות שתקבלו מהמאמן או המאמנת שלכם. אתם מגיעים לאימון כדי לשנות את מציאות חייכם. שיחות עם המאמן והתובנות שיעלו הן חשובות, אך אינן מספיקות. בכדי שתשיגו משהו מתהליך אימון, עליכם להשקיע זמן בין הפגישות בכדי להטמיע ולממש את התובנות וההחלטות שיעלו בתהליך.
  3. קחו אחריות על התהליך. למאמן אין את כל התשובות, הוא חייב את הפידבק שלכם, כדי לוודא שאתם צועדים יחד באותה דרך. שתפו את המאמן בכל תחושה של אי נוחות, פספוס של נקודה חשובה, פגיעה או קושי מול המאמן עצמו. מאמן טוב לא ירתע מביקורת או מתחושות קשות שיעלו בתהליך, הוא מאומן לעשות הפרדה....
  4. לא מובטח שיהיה קל. תהליך אימון הוא קטליזטור, הוא מציף רצונות, חלומות, כמו גם פחדים, חששות, כשלונות עבר ומחסומים. לעשות שינוי זה לא תמיד קל או נוח. המאמן יעזור לכם לזהות אתכם לדרך הנכונה ביותר עבורכם, הוא יעודד, יחזק, יתמוך, אבל אינו יכול למנוע את קושי או כאב שבעמידה מול ה"קיר" שלכם. התחייבו לעמוד מול הפחדים והקושי שלכם ובעיקר - תקשרו אותם עם המאמן או המאמנת שלכם.
    אם אתם סובלים או סבלתם בעברכם מדיכאון, חרדות, וכו', ובודאי אם הנכם משתמשים בתרופות פסיכיאטריות - חובתכם לידע את המאמן ומומלץ להתיעץ איתו ועם פסיכולוג או פסיכיאטר לפני כניסה לתהליך אימון ובכל מקרה של הופעת או החמרת הסימפטומים של מצבים נפשיים אלה בזמן תהליך האימון. אימון איננו תחליף לטיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי.
  5. אם אתם עוברים תהליכי התפתחות אישית נוספים בהנחיית אנשי מקצוע אחרים בתקופת האימון (פרטני או קבוצה) או רק סיימתם תהליך כזה, מומלץ לשתף את המאמן, בכדי לוודא שאינם נכנסים לעומס או לבלבול, עקב העבודה לפי גישות שונות במקביל, וכן בכדי שהבקרה של המאמן על יעילות האימון והשפעתו תהיה מדוייקת.
  6. אל תסתירו דברים מהמאמן האישי שלכם, במיוחד דברים הקשורים לתחום עליו אתם עובדים באימון, אל תסתירו אי ביצוע משימות או קושי בביצוע משימות, כשלונות עבר, את המחשבות השליליות שלכם, הרגלים שאתם מתביישים בהם. לשקר למאמן שלכם – זה כמו לשקר לעצמכם. זה לא יעזור לזיהוי מה שתוקע אתכם ולכן לא יביא להתקדמות.
    אל תבטלו פגישות בגלל שלא הספתקם לבצע משימה שהמאמן נתן לכם, התיעצו עם המאמן, קושי בביצוע משימה – הוא חומר נפלא לעבודה עם המאמן ולפריצת דרך משמעותית. זכרו שלעתים אתם שופטים את עצמכם על קשיים וכשלונות, אך המאמן יוכל להכיל אותם להראות לכם כיצד לקבל אותם ולהתגבר עליהם. מסיבה זו – ודאו שאתם בוחרים מאמן שאתם סומכים עליו, ומרגישים נוח איתו. 
  7.  אל תצפו לפתור את כל הדילמות שלכם בתהליך אימון קצר של 3-4 חודשים.
    למרות שתהליך אימון יכול לעשות פלאים בתחומים רבים בחייכם, מדובר בדרך כלל בתהליך קצר, המתמקד במטרה עיקרית אחת ובתחום חיים אחד. תנו למאמן שלכם למקד אתכם. מתוך מיקוד במטרה אחת, תוכלו להשיג הרבה יותר, מאשר אם תנסו להתפרש על תחומים רבים ומטרות רבות במסגרת התהליך. ההתמקדות במטרה אחת, תאפשר הבנה עמוקה יותר של דפוסים תוקעים, אימון בפועל על שינוי מחשבתי, התנהגותי ורגשי והגעה לתוצאות אשר יתנו לכם כוח ובטחון ביכולת שלכם לעשות שינוי. אם בכל זאת, אתם רוצים להשיג הישגים גדולים בתחומים רבים, קחו בחשבון תהליך ארוך יותר מ- 3-4 חודשים.

 

שיהיה לכם תהליך אימון אישי (או אימון עסקי) מעצים ומקדם!

 

 

חפש מומחים בתחום אימון אישי>>

 

חזרה למאמרים בנושא אימון אישי>>



שלח לחבר | פרסום באתר | מילון מושגים | תנאי שימוש | צור קשר | אודות המדריך
מסע הנשמה|מאמנים|אמנות החיים מהלב|קריירה|דמיון מודרך|דמיון מודרך|אימון עסקי|אימון אישי|ניהול זמן|מטרות
© כל הזכויות שמורות ל- profind.co.il