כניסת מומחים רשומים

מדריך מומחים בתחום התפתחות אישית מקצועית ופיתוח עסקי

הוסף למועדפים |
מאמרים
| הרשמה למדריך | סדנאות | חיפוש מומחים | ראשי

מחפשים מאמן, יועץ או מטפל ?

כיצד לבחור בחוכמה איש מקצוע מתאים (חלק 2)

מאת: מערכת Profind

 

בחרתם שיטת עבודה שמתאימה לכם לליווי או יעוץ ועכשיו מה?

יש אלפי מומחים המציעים את שירותיהם: מאמנים, מדריכי NLP, יועצים עסקיים. איך תבחרו?

 

 

הנה כמה דברים שאפשר לבדוק:

 

תחומי התמחות וקהלי יעד עימם עובד איש המקצוע:

לכל איש מקצוע יש בדרך כלל כמה תחומי התמחות, או קבוצות קהלי יעד ממוקדות.

אם מישהו אומר שהוא עובד עם כולם על כל נושא, תנסו לשאול, בכל זאת: "מי קהל היעד העיקרי שלך"?

התשובה יכולה להצביע על נסיון מצטבר, על תחומי העניין שלו או שלה. וחשוב שאיש המקצוע מתחבר לנושא שאתם באים לעבוד עליו.

 

רזומה:

תעודות והסמכות - חשוב לוודא (וגם זכותכם וחובתכם) שלאיש המקצוע יש הכשרה רשמית ורלוונטית בתחום בוא הוא/היא מציע/ה סיוע. זה לא חייב להיות תואר אקדמאי, אבל קורס המסמיך לעבוד עם אנשים בשיטה שהוא עובד בה. ישנם סוגי סיוע או יעוץ בודדים, להם אין הכשרה רשמית ספציפית, לדוגמא – יעוץ עסקי, במקרה כזה , תואר במנהל עסקים, תעשייה וניהול או כלכלה יכולים להיות רלוונטיים. במקרים מסויימים, נדירים יותר, ייתכן שתבחרו לקבל ליווי מאדם שאין לו כל הכשרה רשמית, אך הוא עצמו יצר הצלחה עסקית או אישית יוצאת דופן ואתם רוצים ללמוד ממנו. הקפידו לאמת פרטים על אותה הצלחה עסקית או אישית שאיש המקצוע מייחס לעצמו.

 

ותק ונסיון :

כמה שנים עובד המומחה בשיטה ובתחום בו אתם מבקשים ליווי. איזה נסיון רלוונטי יש לו.
לדוגמא: אם אתם רוצים לעבוד על קידומכם המקצועי בארגון גדול ועל הבנת פוליטיקה ארגונית, העובדה שאיש המקצוע עבד בעברו בארגון גדול או עבד בהצלחה עם אנשים בארגונים גדולים.

 

אני מאמין:

קיראו באתר האינטרנט של איש המקצוע, או במאמרים שכתב, את גישתו לעבודה ולנושאים אחרים או התרשמו מאלה בשיחה. חשוב שתתחברו ל"אני המאמין" שלו.

 

המלצות של לקוחות:

בקשו לשמוע על סיפורים של לקוחות של איש המקצוע , שהתמודדו עם נושא דומה לשלכם, בידקו אם אפשר לשוחח איתם (לא תמיד זה אפשרי, מסיבות של פרטיות) או לקרוא עדויות (נסו לבדוק את תחושתכם לגבי מידת אמינותן).

 

גבר / אשה :

חישבו מה מתאים לכם יותר: ליווי של גבר או אשה.
לעתים בחירת מכון או חברה העובדים עם מספר מומחים, גברים ונשים, מאפשרת שילוב פגישות עם אנשים שונים בחברה.

 

מחיר:

המחיר חשוב, בעיקר מכיון שעליכם לוודא שביכולתכם לעמוד כלכלית בתשלום לאיש המקצוע עד קבלת התוצאה שאתם מבקשים לקבל.

כשבודקים מחיר, יש לבדוק שקלול של מספר נתונים בנוסף לעלות הפגישה:

  • משך פגישה, תוספת לחריגה מהזמן המוקצב.
  • תדירות פגישות
  • הערכה למשך תקופת הליווי (נסו לברר, לאור הנושא בו אתם צריכים ליווי ונסיונו של איש המקצוע , כמה פגישות נדרשות לדעתו)
  • האם יש מחוייבות למינימום פגישות
  • תמיכה והתיעצות בין הפגישות

מיקום ושעות הפגישות:

  • יישוב - ודאו שיש לכם אפשרות להגיע בנוחות ליישוב בו מתקיימות הפגישות. אם אין לכם רכב והפגישות מתקיימות במקום שקשה להגיע אליו בתחבורה ציבורית – ייתכן שלא תוכלו להתמיד בכך זמן רב. בדקו אפשרות למקום פגישות חלופי.
  • זמני הפגישות - ודאו שאיש המקצוע מקבל בשעות שנוחות לכם ואכן תוכלו להגיע. ישנם אנשי מקצוע שיהיה לכם שווה להתפשר ולהתאמץ בכדי להתאים את עצמכם לזמני הקבלה שלהם, אך חישבו והחליטו על כך מראש.
  • חלל המפגש: בית איש המקצוע, בית הלקוח, משרד, קליניקה, בית קפה, שאלו את איש המקצוע מה האפשרויות ומה היתרונות והחסרונות. החליטו מה נכון לכם.
  • חלופות לפגישות - לאחרונה נפתחו אפשרויות חדשות בנוסף למפגשים פנים אל פנים: שירות טלפוני, או אינטראקטיבי – באמצעות מחשב (סקייפ, מסנג'ר עם או בלי וידאו, התכתבות במייל או באמצעות תוכנה ייעודית, וידאו צ'ט ועוד). היפתחו לכל האפשרויות ושאלו מה היתרונות.
    בפגישה טלפונית או אינטראקטיבית, לעתים ניתן להשיג חסכון בזמן ובדלק על נסיעות, גמישות גדולה יותר בתיאום זמן הפגישה, ואולי אפילו הנחה בעלות הפגישה.

 

לבסוף , בקשו פגישת נסיון ללא התחייבות, לעתים יציעו לכם אותה חינם.

זה הזמן לבדוק את הדבר החשוב ביותר – כימיה.

תחושה שאני סומכ/ת על איש המקצוע, יש לנו שפה משותפת, כוונותיו ברורות לי ואני מרגיש/ה שהוא רוצה ויכול לתת לי את השרות הטוב ביותר. לפעמים תחושת הבטן שלכם היא הנכונה ביותר – הקשיבו לה.

 

בהצלחה !

 

 

בחזרה למאמרים בנושא בחירת מאמנים, יועצים, מטפלים

 

לחיפוש מומחים לפי חתך רצוי

 

לחיפוש מומחים בתחום אימון אישי

 


שלח לחבר | פרסום באתר | מילון מושגים | תנאי שימוש | צור קשר | אודות המדריך
מסע הנשמה|מאמנים|אמנות החיים מהלב|קריירה|דמיון מודרך|דמיון מודרך|אימון עסקי|אימון אישי|ניהול זמן|מטרות
© כל הזכויות שמורות ל- profind.co.il