כניסת מומחים רשומים

מדריך מומחים בתחום התפתחות אישית מקצועית ופיתוח עסקי

הוסף למועדפים |
מאמרים
| הרשמה למדריך | סדנאות | חיפוש מומחים | ראשי

לחיות מתוך שמחה

מאת: יעל אשד, מאמנת אישית לחיים ומנחת קבוצות בתנועה

 

שמחה היא מצב פנימי שתלוי במחשבות שלנו .
כשאנו בשמחה אנו מרגישים טוב, עושים כל דבר יותר טוב, ממגנטים אלינו שמחהטוב והחיים יפים לנו...

 

אך, גם האדם השמח ביותר , איננו שמח כל הזמן, למעשה לכולנו יש ימים של מצב רוח רע, בעיות, אכזבות, כולנו כבני אדם , יודעים גם לא מעט ימים של עצבות, של אנרגיות נמוכות, של העדר מוטיבציה לעשות דברים, של חוסר חיוניות . ימים בהם צל שחור אופף אותנו והשמחה רחוקה מאיתנו והלאה .

 

נכון, חשוב להיות שם, להיות גם במקום הפחות שמח, אבל מה שיותר חשוב זה לדעת לצאת מהמקום הזה כשאנחנו מחליטים לעשות זאת.

כאנשים המודעים לעובדה שבידינו הדבר לקחת אחריות גם על המחשבות והרגשות שלנו,
אנו יכולים להחליט להרגיש טוב, אנחנו יכולים לנהל את הרגשות שלנו.

 "לא תוכל לעצור את ציפורי העצב מלעוף סביב ראשך, אך תוכל למנוע מהן לקנן בשערותיך".

 

ביהדות מוזכר העיקרון של "אחרי המעשים נמשכים הלבבות." (כלומר - על ידי עשיית מעשים חיצוניים באופן מלאכותי, ניתן לעורר ולשנות מצב רגשי פנימי( , מתוך המקום הזה אני רוצה למנות מספר דרכים המאפשרות לנו לשפר את ההרגשה, לצאת מהלך רוח עצוב שנקלענו אליו ולמנוע מציפורי העצב 'לקנן בשערותינו' -

  • הזכירו לעצמכם שרגשות חיוביים ושליליים כאחד, באים והולכים, אילו החיים.
    קבלו את הרגשות בידיעה שזה יעבור, ממש כמו היום שמגיע אחרי הלילה .
  • מצאו חברים לשוחח עימם , הקיפו עצמכם בסביבה תומכת של אנשים קרובים.
  • כתבו לעצמכם , הכתיבה משחררת, יוצרת בהירות.
  • מקדו את המחשבות (אפילו כיתבו) במה שכן יש לכם (ולא במה שחסר לכם כרגע) ,
    היזכרו בכל הדברים שאותם אתם מעריכים בחייכם ועליהם אתם אסירי תודה .
  • התלבשו יפה וצאו מהבית, צאו למרחב מואר, דאגו להיות במחיצת אנשים נוספים.
  • צאו לצעידה, צאו לרקוד - במהלך פעילות פיסית משתחררים מהמוח הורמונים "מאושרים" (אנדרופינים)
    שגורמים לנו להרגיש תחושת היי ומצב רוח טוב.
  • קבלו עיסוי - המגע מרפא, העיסוי הוא דרך יעילה להתחדשות,
    לרענון פיזי ואנרגטי מעניק שלווה ,גורם לעונג ולאושר.
  • נתינה עזרה לאחר, מוריד את הפוקוס מהבעיות והמחשבות המטרידות שלנו, לטובת סיוע לאחר.
  • השמיעו לעצמכם מוסיקה שאתם אוהבים.
  • שבו למדיטציה, השתמשו בדמיון מודרך.
  • לכו לים - השפע, המרחב, הצבע הכחול ,המים, כל אילו בנוסף לאוויר הרווי ביונים שליליים
    (שהינם חלקיקים טבעיים משפרי חיים ויוצרים אפקט מרגיע), מביאים איתם רגשות חיוביים .

 

הרבה ימים של שמחה,

יעל אשד

 

 

בחזרה למאמרים בנושא מודעות, שינוי, מימוש עצמי >>


שלח לחבר | פרסום באתר | מילון מושגים | תנאי שימוש | צור קשר | אודות המדריך
מסע הנשמה|מאמנים|אמנות החיים מהלב|קריירה|דמיון מודרך|דמיון מודרך|אימון עסקי|אימון אישי|ניהול זמן|מטרות
© כל הזכויות שמורות ל- profind.co.il